söndag 6 december 2009

hejhej!
for till stallet ovanligt tidigt idag! redan vid 10 var jag där, men det var ju för att jag skulle fota när det ändå var ljust. sen red jag Belindas häst Karuzo , han var lite annorlunda att rida men det gick bra. Sen tog jag in kanca och började göra hon klar, skulle rida hon med men när jag ska sadla så springer hon raka vägen ut från stallet och sprang omkring på gården. Sen när jag skulle gå tillbaka till stallet med hon så vände hon rumpan om och sparkade , så jag är blå och öm på låret, ahaha. Men iallafall, så kom jag och eva fram till att vi släpper kanca och fuxen i hagen så dom får springa av lite överskottsenergi. haha, sen då när jag stoppade in kanca i hagen så smet fuxen ut från hagen och sprang omkring på gården ett tag. efter dom sprungit fyllde jag hö och spån till alla, + att jag mockade till alla oxå. Ska dit imorgon med så då får vi se vad jag gör.
men nu ska jag plugga , men bjuder på bilder från dagen!

ojj justeja , glömde berätta att Kavat ( en hund ) fick tas bort igår av olika anledningar så nu har han fått fara till hundhimlen :(
vila i frid!



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar